JAGUAR’IN İLK DİNAMİK ALL WHEEL DRIVE TEKNOLOJİSİNE SAHİP ARAÇLARI

Galler’in en güzel yolları, Jaguar’ın altı güçlü dört çeker otomobili Jaguar XJ, XF, F-TYPE, XE, F-PACE ve E-PACE’in test sürüşünü gerçekleştirmek için mükemmel bir ortam sunar.
JAGUAR’IN İLK DİNAMİK ALL WHEEL DRIVE TEKNOLOJİSİNE SAHİP ARAÇLARI

Galler, sürücüler için bir cennettir. Snowdonia Ulusal Parkı’nda trafik seyrektir, manzara göz alıcıdır ve yollar dünyanın en iyisi olmaya adaydır. Zorlu dönemeçleri tahmin edilemez hava koşulları ile bir araya getirdiğinizde, dört çekişli sürüşün (AWD) sınırlarını zorlayacak mükemmel araziye kavuşmuş oluyorsunuz.

Her Jaguar, artık AWD seçeneğini sunuyor. Jaguar XE, XF, XJ, F‑PACE ve F‑TYPE modelleri verimli 2.0 dizel motordan yüksek performanslı benzinli spor otomobillere kadar her şeyi kapsıyor.

Jaguar XJ sedan, Jaguar’ın mevcut model yelpazesinde AWD seçeneği sunan ilk modeldi. Model Londra’dan North Wales’a kadar süren uzun bir yolculukta rahatlatıcı bir yol arkadaşı olduğunu kanıtlıyor. Seyir esnasında AWD’nin harikalar yarattığının farkında olmuyorsunuz; zaten amaç da bu. Jaguar mühendisleri, ekstra AWD güvenliğiyle arkadan çekişli sürüşün (RWD) spor otomobil saflığını hedefledi. Bu nedenle normal sürüşte Jaguar XJ, çoğunlukla RWD’dir. Ancak karmaşık, virajlı yollarda veya zemin tutuşu düşük olan yüzeylerden daha sertçe hızlanırken sistem gücü hafifçe öne doğru yönlendirir. Bu, daha zorlu durumlarda patinajın yerini sakin bir sürüş alıyor ve Jaguar XJ gibi büyük, lüks bir otomobil daha da kaliteli hale geliyor demektir.

Jaguar XE, Jaguar’ın gelişmiş yeni Hafif Alüminyum Mimarisi ve AWD’ye sahip kompakt premium sedan modelidir. Ayrıca AWD artık hem dizel hem benzinli modellerde sunuluyor (pazar bölgesine bağlıdır). Tıpkı Jaguar XJ’nin sistemi gibi AWD de tamamen değişkendir. Ancak normal koşullarda Jaguar XE %90 RWD kullanır ve her iki aks arasında torku sürekli şekilde değiştirebilmek için Intelligent Driveline Dynamics (IDD) özelliğinden yararlanır.

İlk olarak AWD F‑TYPE’ın spor özelliklerini korumak için geliştirilen ADD motor, vites, çekiş ve denge kontrolü tepkilerini kesintisiz şekilde koordine eder. Hareketsiz haldeyken RWD’den AWD’ye yalnızca 165 milisaniyede, otomobil hareket halindeyken ise 100 milisaniyede geçiş yapar. Yalnızca kaymaya tepki vermez, aynı zamanda gaz pedalı ve direksiyon verilerini ölçen sensörler sayesinde kaymayı öngörür.

Jaguar XJ sedan
Dört tekerlekten çekiş teknolojisi, zorlu şartlarda güven sunmanın yanı sıra her türlü hava koşulunda kendinizden emin olmanızı da sağlar.
Jaguar

Kaymak kaçınılmaz olduğunda sistem arka tekerleklerdeki motor torkunun %90’ınından fazlasını ideal çekişi sağlamak üzere ön tekerleklere yönlendirir.


Bu, sürücü keyfinden ödün vermeden ve gücünü zahmetsizce harcayarak Jaguar XE’nin ünlü çevikliğine ekstra hakimiyet kazandıran, etkili bir birleşimdir.

Jaguar XF, Jaguar XE ile aynı AWD sistemi, aynı ölçüde heyecan verici ve şımartıcı sürüş deneyimi ve ekstra alan ve lüks özellikleri ile Jaguar XE’nin formülünü geliştirir. Verimli 2.0 litrelik dizel, 180 BG motor, düşük devirlerde güçlüdür.

Aynı şekilde, AWD müdahalelerinin tam olarak farkına varmazsınız. Yalnızca hız pedalına daha fazla basabildiğinizi ve bir dönemeçten daha önce basabildiğinizi hissedersiniz. Zorlu şartlarda güven sunmanın yanı sıra her türlü hava koşulunda kendinizden emin olmanızı da sağlar. Tıpkı Jaguar XE gibi XF’in AWD gücü normal koşullarda %90 RWD olarak kalır. Ancak Jaguar’ın IDD sisteminin rakiplerinin yarışamayacağı sıra dışı bir durumu var. Sistem, sürüş sırasında çekişi kaybetmek üzere olduğunuzu tespit eder ve öne daha fazla çekiş yönlendirmek üzere önceden hazırlanır; bu da hızlı virajlı yollarda son derece yararlıdır. Bu durum aynı zamanda, çoğu modelde 0-60 mil/sa süresini azaltır ve yoğun bir yolda hızlanmayı daha güvenli hale getirir; çünkü dört tekerleğin tümü yükü paylaşır.

Jaguar’ın model yelpazesine en son katılan Jaguar F-PACE, şirket için yeni bir dönemi temsil ediyor. Ancak model, Jaguar XE ve XF modelleri ile aynı alüminyum yapıya ve AWD sistemine sahip. Ayrıca Jaguar’ın özü hem çarpıcı tasarımında hem sürüşünde ortaya konuyor.

Koltuğunuz önde uzanan yola hakim bir görüş açısı sunuyor olsa da kokpitteki konumu daha alçaktadır. Ayrıca küçük ve kolay kullanılan bir direksiyon sunulur. Ön tekerlekler, virajları spor otomobil benzeri bir hakimiyetle döner, direksiyon yönlendirmesi son derece hızlı tepki verir ve ağırlığı dengelidir. Ayrıca süspansiyon, tutuş becerisiyle konfor arasında bir denge kurar. Arka kısım geniştir; sınıfının lideri bagaj alanına devasa, esnek ve büyük arka bagaj kapağından kolaylıkla erişilebilir.

" A W D ,   H A R E K E T S İ Z   H A L D E N   H I Z L A N I R K E N   V E Y A   I S S I Z   Y O L L A R D A N   H I Z L A   G E Ç E R K E N   Z E M İ N İ   K A V R A R . "

Jaguar

AWD, Jaguar F-PACE’in dört ve altı silindirli motor çeşitlerinde mevcuttur ve modelimizde standart olarak sunulur. Bir kez daha değinmek gerekirse RWD hissi korunur, fakat uzun virajlı yollarda hızlanır ve güç kesintisiz şekilde ön tekerleklere yönlenir; böylece Jaguar F-PACE’in virajlardan kolaylıkla geçebilmesi sağlanır. Zorlu Galler yollarında yolculuk etmenin en hızlı, güvenli ve olağanüstü düzeyde tatmin edici bir yolu da budur.

Jaguar F-PACE, off-road kapasitesi de sunar; ancak AWD’nin, dört çekişli sürüşle (4WD) tamamen yer değiştirebilen bir özellik olmadığını belirtmemiz önemlidir. 4WD, genel olarak son derece profesyonel off-road sürücülerine özeldir. Güç dört teker arasında eşit şekilde dağıtılır ve sürücünün seçimine bırakılan oldukça düşük vites oranları sunulur.

AWD, kaliteli ve sofistikedir, milisaniyeler içinde gücün ön ve arka aks arasında aktif olarak geçişini sağlar; yüksek hızlı yol otomobilleri ile daha iyi uyum elde edilir. Jaguar F-PACE’in yerden yüksekliğinin daha fazla olması, AWD özelliği ve motoru koşullara göre otomatik olarak ayarlayan Adaptif Yüzey Tepkisi bir araya gelerek pek çok durumda yüksek düzeyde kapasite sağlar.

Off-road sürüşe çıktığınızda lastikler yumuşak, sulu yüzeye batar ve ardından hızla yukarı çıkar. Derin balçıkların içinden geçiyor olabilirsiniz, yukarıdaki tepelerden küçük kaya parçaları düşüyor olabilir; Jaguar F-PACE pek çok otomobili hayrete düşürecek şekilde bunların hepsinin üstesinden gelir. Yukarıya park ettiğinizde aşağıya doğru ince bir ip gibi uzanan olağanüstü yola bakarken kendinizi cesur bir kaşif gibi hissedeceksiniz. Bu yol, Jaguar’ın en sportif otomobili F‑TYPE için özel olarak yapılmış gibi görünür.

Jaguar F‑TYPE R Coupé V8, 550 BG supercharged iki koltuklu bir modeldir. RWD özelliği ile dahi son derece hızlıdır ancak AWD, R Coupé’nin 0’dan 60 mil/sa’e yalnızca 3,9 saniyede hızlanmasını sağlar. Otomobilin performansı sizi şaşkınlık içinde bıraksa da hemen bir ritim yakalarsınız. Oturma pozisyonu alçak ve dengelidir ve motor, vites, direksiyon ve karbon seramik frenler anında tepki verir. Jaguar F‑TYPE R Coupé V8’in dörtlü egzozunun sesi mükemmeldir; düşük devirlerde yumuşak, yüksek devirlerde gürültülüdür.

Hareketsiz halden hızlanırken veya ıssız yollardan hızla geçerken AWD yüzeyi kavrayıp zemin tutuşunu maksimum seviyeye çıkarır; tüm bunlar otomobil ve sürücü arasındaki bağlantıyı daha da güçlendirir. AWD F‑TYPE R, bu olağanüstü yolları deneyimlemenin tek yolu gibi görünüyor. Ancak Jaguar daha da iyisini yaparak şimdiye kadarki en hızlı ve en güçlü versiyon olarak, yeni, göz alıcı AWD F-TYPE SWR’yi üretti.

Jaguar XE

Jaguar XE’nin dört çeker teknolojisi ile tamamen değişkendir ancak normal koşullarda %90 arkadan çekişlidir.

ARTICLE JAGUAR'S FIRST DYNAMIC ALL-WHEEL DRIVE RANGE

Jaguar F‑TYPE SVR, Jaguar’ın şimdiye kadar ürettiği en hızlı ve en güçlü seri üretim otomobildir ve Jaguar’ın AWD teknolojisinin üst düzey bir ifadesidir. Alçak, özel tasarım spor koltuklarda otururken Jet Black deri üzerindeki benzersiz Lozenge Quilt deseni ve kontrast dikişlerin yanı sıra gösterge paneli ve merkez konsolu saran süet kumaş ile SVR’nin iç tasarımının ne kadar farklı olduğunu da göreceksiniz. Start düğmesine bastığınızda 575 BG V8 motorun gücü titanyum ve Inconel egzozdan çıkar. Standart sistemden 16 kg daha hafif olmasıyla şaşırtıcı bu sistem, güçlü bir ses de sunar. Bu SVR, daha hareket etmeden dahi kalp atışlarınızı hızlandırır.

Bu çalışmaların hepsi, Jaguar Land Rover’ın en iyileri bir adım ileri taşımakla görevli departmanı Special Vehicle Operations tarafından gerçekleştirilir. Jaguar F‑TYPE R’ı başlangıç noktası olarak kullanan SVO, Jaguar F‑TYPE SVR’yi daha hızlı, daha hafif ve sürücüyü daha çok dahil eden bir yapıya ve görsel olarak daha etkileyici bir silüete kavuşturdu. Bunun sonucunda, hareketsiz haldeyken tüm bakışları üzerinde toplayan, 0’dan 60 mil/sa’e 3,5 saniyede hızlanan ve coupé için 200 mil/sa’e ulaşabilen (Convertible için 195 mil/sa), her türlü hava koşuluna uygun bir süper otomobil ortaya çıktı.

Ayırt edici tasarım dokunuşları arasında, genişletilmiş hava girişlerine sahip yeni bir ön tampon, göz alıcı kaput havalandırmaları, revize edilmiş karbon fiber arka spoyler ve benzersiz tasarımlara sahip 20 inç dövme alaşım jantlar yer alır. Hiçbir şey gereksiz değildir; daha büyük hava girişleri, soğutmayı arttırır; açılır spoyler, aerodinamik performansını artırmak için yarış stili düz bir alt zemin ve arka havalandırma ile bir araya gelir. Yeni alaşım jantlar, 13,8 kg daha hafiftir ve Jaguar F‑TYPE R’a kıyasla 10 mm daha geniş özel lastiklerle sarmalanarak zemin tutuşunu ve tepkiyi arttırır.

Supercharged V8 motor, 25 BG gücü geri kazanır. Sürekli değişken süspansiyon, hakimiyeti artırmak için daha sıkıdır ve sekiz ileri vites kutusu daha keskin şekilde sabittir. AWD sisteminin Intelligent Driveline Dynamics (IDD) yazılımı, çok daha dinamik bir deneyim sunmak için yeniden tasarlanmıştır.

Quickshift vites seçim kolunu Drive konumuna getirerek yola çıkın ve SVR’nin süspansiyonunun çok daha iyi bir hakimiyetle nasıl Jaguar F-TYPE’la uyumu yakaladığını keşfedin. SVR direksiyonundaki his, çok daha sağlamdır ve yol yüzeyiyle ekstra bağlantı kurar.

Jaguar XE, XF, F-PACE ve XJ

Jaguar’ın şimdiye kadarki en hızlı seri üretim spor otomobili olan Jaguar F-TYPE SVR, dört tekerlekten çekiş teknolojisiyle grup testinde hemen arkasında sıkı takipte olan Jaguar XE, XF, F-PACE ve XJ modellerine liderlik eder.

ARTICLE JAGUAR'S FIRST DYNAMIC ALL-WHEEL DRIVE RANGE

Hızınızı arttırın, SVR otomobilinizle virajlara yaklaşın ve geniş lastiklerin ekstra gücünü hissedin; spor otomobil, şeridine yapışmış gibi görünür ve kendinize olan güveniniz hızla artar. Siz hızlanın, SVR işini yapmaya başlasın; lastikleri yolda büyük performansını göstersin, sırtınızdaki itme hissinden arkadan çekişli sürüşü hissedin ve AWD büyüsüne meydan okuyan çabuk hızlanmayı deneyimleyin. Virajdan çıktığınızda V8’in ekstra çevikliğini hissedebilirsiniz; özel tasarım alüminyum vites kanatçıklarına tek bir dokunuşla vites hızla artar ve V8’in keskin sesi duyulduğunda sürücünün yüzünde beliren gülümsemeyi görürsünüz.

Jaguar F-TYPE, revize edilmiş karbon fiber spoyler, özel 20 inç dövme alaşım jantlar ve en önemlisi SVR logosu gibi kilit dış tasarım özelliklerine sahiptir. SVR, şimdiye kadar üretilen en odaklı Jaguar F-TYPE modelidir ancak bu odaklılık, kullanışlılık özelliğinden ödün verilmesine neden olmaz. Egzoz valfleri, yolculuk sırasında hacmi azaltırken 14 yönlü elektrikli koltuklar sizi şımartır. InControl dokunmatik haber/eğlence sistemi, Apple Watch gibi giyilebilir teknolojilerle uyumludur. Koşullar ve sürüş stiliniz nasıl olursa olsun AWD her zaman yanınızda.

Jaguar AWD Modelleri için resmi yakıt tüketimi rakamları (l/100 km): Şehir içi 16,2 – 5,5 , Şehir dışı 8,5 – 4,5 , Ortalama 11,3 – 4,7 . CO2 emisyonu g/km: 269 – 123.

AWD ve SWR fotoğraf çekimi, deneyimli sürücülerle dikkatli biçimde kontrol edilen bir ortamda gerçekleştirilmiştir. Denemeyin. Her zaman yerel hız sınırlarına uyun.

AWD’nin kullanılabilirliği ve standart veya opsiyonel olarak sunulup sunulmadığı ülkeye göre değişiklik gösterir. Daha fazla bilgi için lütfen Jaguar Yetkili Satıcınızla bağlantıya geçin.

F TYPE SVR

Dört çekişli Jaguar F-TYPE SVR, her koşulda virajlı Galler yollarının güvenle üstesinden gelir.